Graviditetstræning i varmtvandsbassin i W & W

Graviditets bassintræning er for alle gravide efter 12. uge. Det er både for dig der oplever komplikationer, og for dig der bare godt vil holde kroppen i gang under hele graviditeten. Undervisningen varetages af fysioterapeut Nille Hald, der udvikler øvelserne så de passer til alles niveau.

Bassintræning er en dejlig måde at holde din krop i bevægelse, og oplevelsen af vægtløshed gør bevægelse nemmere.

Undervisningen foregår i 34 grader varmt vand. Vandets modstand giver dig mulighed for en effektiv træning af din krop, samtidig med at vandet gør dig vægtløs og dermed aflaster den belastede krop.
Det varme vand er med til, at lindre ømme muskler og giver desuden en bedre blodcirkulation i kroppen.

Vi har fokus på større kropsstyrke, på en god kropsholdning og at få pulsen op. Ved en øget kropsbevidsthed og stabilitet vil det blive nemmere, at komme tilbage i form efter fødslen. Og evt. genopbygge rectus diastase (delte mavemuskler) og få bækkenbundens funktioner stabiliseret igen.

Forskning viser yderligere, at kontinuerlig træning igennem graviditeten reducerer risikoen for komplikationer. Ligeledes er der større chance for, at graviditeten og fødslen forløber lettere. Man bliver fysisk stærkere og får mere overskud.

Sidst men ikke mindst, bliver det lettere for kroppen at komme sig efter fødslen.

Træningen foregår i Water and Wellness hver fredag kl.11-12.

Ring ind på klinikken på: 86 45 41 99 eller tilmeld dig ved at sende os en mail til: mail@fysiohuset.dk

Man kan vælge at træne på henvisning fra lægen, eller man kan købe et klippekort på 10 gange for 800kr. (hvis man ikke skulle nå at bruge alle klip, kan man bruge de resterende klip på fx. efterfødselstræning, TRX træning eller babymassage)